Arabuluculuk başvurusu nasıl yapılır? Arabuluculuk merkezinin olduğu adliyeye başvurarak veya özel arabulucuya başvurarak işlemler başlatılabilir. Bu iki türde de başvuru alanı farklı olmaktadır. Adliyedeki arabulucuya başvuru için içerisinde arabuluculuk merkezi olan adliyeye ulaşılması gerekir. Özel arabulucuya başvurmak isteyen kişiyse, yetkili arabulucu belgesi olan avukatla anlaşma sağlamalıdır.
Arabuluculuk sistemi, hukuk dünyasında yer almaya başladığından beri kişiler ve adliyeler açısından pek çok avantaj sağlamıştır. Bu sayede adliyelerin iş yükü azalır. Kişiler ise çok daha kısa sürelerde sonuca ulaşır.
Arabuluculuk sisteminde tarafların uzlaşma şartı olmamaktadır. Taraflar yapılan toplantılarda anlaşma sağlayamazsa, dava sürecinin başlatılması için işlem yapabilirler.
Arabuluculuk Masraflarını Kim Öder
Arabuluculuk masraflarının ödenmesi için birden fazla şekil olmaktadır. Ama belirtmek isteriz ki; taraflar aksine bir şekilde ortak karar vermediği sürece arabuluculuk masrafları eşit şekilde ödenir.
Arabuluculuk ücretini taraflardan sadece birinin de ödemesi mümkündür. Fakat bunun yapılabilmesi için tarafların ortak şekilde karar vermiş olması gerekir.
Arabuluculuk Başvurusu Belgeleri Nelerdir
Adliyede yer alan arabuluculuk sistemine başvurmak isteyen kişiler, burada belirtilen formu eksiksiz ve doğru şekilde doldurmalıdır. Başvuru formunun içeriğinde; başvuran kişinin bilgileri, varsa vekil bilgileri, karşı taraf bilgileri, adres, gerekli durumlarda kimlik vergi numarası, iletişim bilgisi gibi detaylara yer verilir.
Adliyeye yapılan başvuru vekil tarafından gerçekleştiriliyorsa, vekâletnamenin de olması gerekir. Bunun yanı sıra başvurucu olan kişi gerekli gördüğü durumlarda arabulucuya başvuru nedenini açıklayan dilekçeyi de başvuru formuna ekleyebilir.
UYAP Vatandaş Portal üzerinden de arabuluculuk başvurusu yapılabilir. Burada yapılacak işlemler;
- UYAP Vatandaş Portal girişi yapılmalı
- Dava açılış işlemleri alanından arabuluculuk dosya başvuru kısmına geçiş yapılır
- Açılan yeni alandan “yeni başvuru yap” alanı onaylanır sonrasında başvuru formuna geçilir
- Form doldurma sırasında doğru bilgiler kullanılmalıdır ve tüm bilgiler eksiksiz şekilde belirtilmelidir
- Tüm bilgilerin eklenmesinden sonra taraflara dair olan iletişim bilgileri eklenir
- Son aşamada ise konuya ilişkin evrak gönderimi yapılır ve başvuru sonuçlandırılır.