Tüketici Avukatı

Tüketici Avukatı

Tüketici avukatı tüketicilerin uğradığı zarar karşısında, tüketicinin haklarını koruyan kanun insanıdır.

Tüketiciler, aldıkları ürünün ya da hizmetin kendilerine vaat edilen gibi olmadığı zaman belli başlı haklara sahiptir. Ülkemizde son yıllarda oldukça gelişen bir durumdur tüketici hakları. Kişiler bu konu hakkında yapılan kamu spotları ve kurulan dernekler aracılığı ile bilinçlendirilmektedir. Kanun koyucu, tüketicinin sahip olduğu haklara dair oldukça geniş kapsamlı maddeler belirlemiştir. Bu maddelerin içerisinde, haksızlığa uğratan satıcı veya vaat edip uygulamayan hizmet verici kişiler için caydırıcı uygulamalar yer almaktadır. Tüketici avukatı olan avukatlarda yaptıkları görüşmelerde, kişilerin haklarına dair bilgiler vererek yol haritası belirler.

Ülkemizde Tüketici Hukukuna dair ilk düzenlemeler 1995 yılında 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile yapılmıştır. Daha sonra bu Kanunda değişiklikler yapılmış ve 2014 yılında 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun oluşturulmuştur.

Tüketicinin mağdur olduğu durumlarda, dava açmadan bu durumu düzeltme hakkı olabileceği gibi, telafisi yapılmayan durumlar içinde tüketici avukatı ile görüşüp dava açabilir. Ayrıca bu konu hakkında dava açmak isteyen kişilerin, avukat ile çalışma zorunluluğu bulunmamaktadır.

Malın Ayıplı Olması Durumunda Tüketicinin Hakları

Malın ayıplı olması durumunda tüketicinin hakları, Kanun koyucu tarafından belirlenmiştir. Tüketici hukukunda en çok karşılaşılan ihtilaflardan bir tanesi malın veya hizmetin ayıplı olması durumudur. Buna göre; tüketiciye satılan mal taşıması gereken özelliklere sahip değilse; ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internette veya reklam ve ilanlarda yer alan özelliklerden bir veya birden fazlasını taşımıyorsa, vaat edilen özellikleri taşımıyorsa bu durumda ayıplı malın varlığından söz edilebilir.

Tüketici avukatı olarak, hukuk büromuz tarafından hazırlanan makalemize devam ederken, bu konuda tüketicilerin sahip olduğu hakları belirtmek isteriz;

  • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme hakkı vardır.
  • Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme hakkı vardır.
  • Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme hakkı vardır.
  • İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme hakkı vardır.

Yukarıda belirttiğimiz haklardan herhangi birini tercih etme özgürlüğü sadece tüketiciye sağlanmış olup, satıcılara böyle bir imkân tanınmamıştır. Tüketicilerin yukarıdaki seçimlik haklardan birini talep etmesi durumunda satıcı bunu yerine getirmekle yükümlü olmaktadır.

Tüketici avukatı ile konuya dair detaylı görüşme yapmak için, hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz.

Miras avukatı hakkında bilgi edinmek için, bir sonraki yayınımızı inceleyebilirsiniz.

0

Yorum Gönder